Αρχική Σελίδα » Κέντρο Πληροφόρησης » SEO – SEM Λεξιλόγιο Όρων

SEO – SEM Λεξιλόγιο Όρων

Επεξήγηση  όλων των σημαντικών όρων  που χρησιμοποιούνται στο Search Engine Marketing (SEO) & Search Engine Optimization (SEM)  δύο από τις βασικότερες τεχνικές προώθησης μιας ηλεκτρονικής τοποθεσίας (website).Tip!  

A – B – C – D – E – F – G – H – I – J – K – L – M –N – O – P – Q – R – S – T – U – V – W–  – Y –  Z

301 Redirect (301 Ανακατεύθυνση): Μια μόνιμη φιλική προς την μηχανή αναζήτησης, ανακατεύθυνση. Ένα 301 redirect ανακατευθύνει  τις μηχανές αναζήτησης από  το παλιό URL σε  μια νέα διεύθυνση URL .

302 Redirect (302 Ανακατεύθυνση): Μια προσωρινή, φιλική προς την μηχανή αναζήτησης ανακατεύθυνση. Ένα 302 redirect ανακατευθύνει  από το παλιό URL στο νέο  URL προσωρινά, ως εκ τούτου οι μηχανές αναζήτησης δεν θα ενημερώσουν την βάση τους με το νέο URL.

 A

Accessibility (Προσβασιμότητα): Το επίπεδο ευκολίας με την οποία κάποιος με  ειδικά προβλήματα όρασης  μπορεί να χρησιμοποιεί μια ιστοσελίδα.

Ad Scheduling (Προγραμματισμός διαφημίσεων): Επιτρέπει στον διαφημιζόμενο χρησιμοποιώντας συγκεκριμένο bid (προσφορά) να εμφανίζονται οι διαφημίσεις του σε συγκεκριμένη ώρα και μέρα

Affiliate Marketing (Διαφήμιση μέσω Θυγατρικών Sites): Affiliate μπορεί να είναι ένας ιστότοπος  ή ένας ανεξάρτητος διαφημιστής ο οποίος προωθεί μια ιστοσελίδα έναντι χρηματικής προμήθειας. Οι προμήθειες αυτές βασίζονται συνήθως σε παραπομπές (referrals) ή σε πωλήσεις (sales).

 Algorithmic listing (Λίστα βάση Αλγόριθμου) : Tα αποτελέσματα αναζήτησης των μηχανών αναζήτησης τα οποία  εμφανίζονται στην περιοχή των «μη πληρωμένων» αποτελεσμάτων. Τα αποτελέσματα αυτά καθορίζονται από την σωστή και αποτελεσματική χρήση τεχνικών SEO . Καλούνται επίσης οργανικά, φυσικά ή μη πληρωμένα αποτελέσματα .

Algo, Algorithm (Αλγόριθμος) : Μια προγραμματιστική φόρμουλα o οποίο όσο αναφορά τις μηχανές αναζήτησης  καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο μια μηχανή αναζήτησης θα αποθηκεύσει το περιεχόμενο ενός site και πως θα εμφανίζονται τα αποτελέσματα μια αναζήτησης στους χρήστες.

ALT tag: Κείμενο που τοποθετείται σε εικόνες για να περιγράψει μια  εικόνα . Βοηθάνε στην προσβασιμότητα και στην αναζήτηση των αποτελεσμάτων μια  μηχανής.

Anchor Text (Σύνδεσμος Κειμένου): Είναι το ορατό κείμενο που χρησιμοποιείται για τη σύνδεση σε με μια σελίδα. Είναι ένα κρίσιμο στοιχείο για την επιτυχία ενός website  στις μηχανές αναζήτησης, επειδή περιγράφει  στις  μηχανές αναζήτησης ποια είναι η συνδεδεμένη σελίδα. Καλείται επίσης και Link Text.

Authority (Εξουσιοδοτημένη Αρχή): Στο διαδίκτυο ο όρος αυτός χρησιμοποιείται για να περιγράψει ένα ιστότοπο (website) διαθέτει συνδέσμους προς αυτό (incoming links) από άλλα σχετικά και υψηλού επιπέδου ιστοσελίδες. Η ιστοσελίδα αυτή από την άλλη έχει μικρό αριθμό εξερχόμενων συνδέσμων (outgoing links).

Back to top of page

B

Backlinks (Σύνδεσμοι Επιστροφής): Σύνδεσμοι από άλλες ιστοσελίδες που δείχνουν προς την ιστοσελίδα σας, Οι μηχανές αναζήτησης δίνουν καλύτερη κατάταξη  σε ιστοσελίδες που έχουν πολλά αλλά και ποιοτικά backlinks. Μπορείτε να ελέγξετε τα backlinks μιας ιστοσελίδας στην Google  χρησιμοποιώντας το εξής ερώτημα στο πεδίο αναζήτησης  «links:. ExampleDomainName.gr»

Black Hat SEO: Είναι SEO τεχνικές που θεωρούνται μη νόμιμες και συμβατές με τους κανόνες που ορίζουν οι μηχανές αναζήτησης. Oι τεχνικές μπορούν να προκαλέσουν την εμφάνισης μια ιστοσελίδας σε υψηλότερη κατάταξη από μία άλλη που δεν χρησιμοποιεί τέτοιου είδους τεχνικές, παρ” όλα αυτά δεν βελτιώνουν την  εμπειρία του χρήστη της ιστοσελίδας. Oι Black Hat SEO τεχνικές  μπορούν να οδηγήσουν σε κυρώσεις ή και σε μόνιμο αποκλεισμό  από τις μηχανές αναζήτησης.

Blog: Ένα online περιοδικό που ενημερώνεται σε συνεχή βάση.  Πολλά blogs επιτρέπουν στους επισκέπτες να σχολιάζουν τα άρθρα  που δημοσιεύουν. Tα Blogs αποτελούν   ένα πολύτιμο εργαλείο για την επίτευξη της επιτυχίας μιας ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης. Δημοφιλείς πλατφόρμες Blogging  είναι οι εξής : Blogger, WordPress, Squarespace, Joomla κλπ.

Blogger: Δωρεάν πλατφόρμα Blogging από το Google προσφέρει την δυνατότητα να τοποθετήσετε το περιεχόμενο του Blog σας σε δικό σας Domain  ή σε ένα subdomain blogspot. Εύκολο στη χρήση, και συνιστάται για αρχάριους bloggers.

Bot: Δείτε Crawler

Bounce Rate (Ποσοστό Εγκατάλειψης): Το ποσοστό των επισκεπτών που εισέρχονται μια ιστοσελίδα και την  εγκαταλείπουν αμέσως, χωρίς να επισκέπτονται άλλες σελίδες του ίδιου site. Τα υψηλά ποσοστά εγκατάλειψης δείχνουν ότι η σελίδα δεν περιέχει αυτό που  ο επισκέπτης έψαχνε ή το γεγονός ότι υπάρχουν προβλήματα με την ίδια τη σελίδα.

Broad Match (Ευρεία αντιστοίχιση): Επιλογή αντιστοίχισης λέξεων-κλειδιών που χρησιμοποιούνται σε Pay Per Click διαφήμιση. H Ευρεία αντιστοίχιση θα εμφανίζει επίσης την διαφήμισή σας σε εκείνους που ψάχνουν για παρόμοιες ή σχετικές λέξεις-κλειδιά  με αυτές που γίνεται η στόχευση.

Back to top of page

C

Cache:  Αποθηκευτικός χώρος στο οποίο οι μηχανές αναζήτησης αποθηκεύουν αντίγραφα των ιστοσελίδων (που έχουν συλλέξει σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα στο παρελθόν). Με το τρόπο αυτό επιταχύνουν ταχύτερο χρόνο ανταπόκρισης  για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων σε ένα ερώτημα αναζήτησης. Επειδή πολλές ιστοσελίδες αλλάζουν δυναμικά το περιεχόμενο τους υπάρχει περίπτωση στην cache να μην υπάρχει η ποιο πρόσφατη έκδοση της ιστοσελίδας.

Canonicalization (Κανονικοποίηση): Πολλές φορές (ειδικά σε πλατφόρμες CMS – Content Management Systems) το ίδιο περιεχόμενο σε ένα site είναι προσβάσιμο από πολλαπλές διευθύνσεις,  στην περίπτωση ορίζουμε την κύρια (ή βασική) διεύθυνση URL της σελίδας, την  διαδικασία  αυτή την ονομάζουμε κανονικοποίηση.  Για παράδειγμα όταν ένα site είναι προσβάσιμο  τόσο στην www όσο και στην  μη-www έκδοση  (www.domainname.gr  & domainname.gr ) υπάρχει περίπτωση να θεωρηθεί από κάποιες μηχανές αναζήτησης ως διπλό περιεχόμενο (Βλ. Duplicated Content) γεγονός που μπορεί να υποβαθμίσει την κατάταξη (Ranking) της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Click Through (Κλικ Εισόδου): Όταν κάνετε κλικ σε μια διαφήμιση  το αποτέλεσμα είναι  να οδηγηθείτε στην ιστοσελίδα που έχει σχέση με την διαφήμιση (Είσοδος) αυτό ονομάζεται Κλικ εισόδου.

Click Through Rate (Ποσοστό Κλικ Εισόδων): Ένας όρος που χρησιμοποιείται από τις Pay Per Click πλατφόρμες όπως το Google AdWords, το Yahoo Search Marketing και το Microsoft adCenter. Το  CTR (Click Through Rate) είναι ο αριθμός των κλικ στις διαφημίσεις σας  το οποίο  διαιρείται με τον αριθμό των συνολικών εμφανίσεων της  διαφήμισή σας  (γνωστό ως impressions). Το CTR είναι συνήθως μια ισχυρή ένδειξη της επιτυχημένης ή όχι απόδοσης  μιας  διαφημιστικής καμπάνιας.

Content Management System  – CMS (Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου): Εργαλείο λογισμικού που χρησιμοποιείται συνήθως από μη τεχνικό προσωπικό για να ενημερώσει και να επεξεργαστεί το περιεχόμενο της ιστοσελίδας. Μερικά από  τα ποιο δημοφιλή  συστήματα διαχείρισης περιεχομένου  είναι τα παρακάτω: WordPress, Drupal, Joomla, Elxis, Typo και Ektron.

Content Network (Δίκτυο Περιεχομένου): Επίσης γνωστό και ως Στόχευση Βάση Περιεχομένου (contextual targeting), τα δίκτυα αυτά εξυπηρετούν πληρωμένες διαφημίσεις  μέσω κειμένου, εικόνας και βίντεο σε ιστοσελίδες που προσφέρουν παρόμοιο περιεχόμενο με αυτό που διαφημίζετε.  Το Google AdWords, το Yahoo Search Marketing και το Microsoft adCenter διαθέτουν conten networks στα οποία η διαφήμιση χρεώνεται ανά κλικ (CPC – Cost Per Click) ή ανά  χίλιες εμφανίσεις (CPM – Cost per 1000 Impressions).

Content Optimization (Βελτιστοποίηση Περιεχομένου): Αναθεώρηση του περιεχομένου σε μια ιστοσελίδα  στη οποία χρησιμοποιούμε συγκεκριμένες λέξεις  ή φράσεις κλειδιά για την στόχευση του κοινού (χρήστες – υποψήφιοι πελάτες). Όταν το περιεχόμενο βελτιώνεται αποτελεσματικά, συμβάλλει σημαντικά στην υψηλότερη κατάταξη ( Search Engine Rank) της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Conversion Funnel (Μονοπάτι Διοχεύτεσης Μετατροπής): Τα βήματα που ακολουθούνται από τον επισκέπτη ενός site έως ότου ολοκληρωθεί μια μετατροπή π.χ αγορά προϊόντος, εγγραφή σε newsletter κλπ.

Conversion Rate (Ποσοστό Μετατροπής): Το ποσοστό των επισκεπτών που εκτελούν μια μετατροπή και  είναι το αποτέλεσμα της διαίρεσης με το συνολικό αριθμό επισκεπτών. Ως μετατροπή (conversion) ορίζουμε μια ενέργεια που έχει  κάποια αξία για τον ιστότοπο και γενικότερα μιας online επιχείρησης π.χ η συμπλήρωση μιας  φόρμα επικοινωνίας, η εγγραφή σε newsletter, το κατέβασμα (download) ενός αρχείου, η αγορά προϊόντος ή υπηρεσίας κοκ. Παράδειγμα υπολογισμού ποσοστού μετατροπής : Αν 100 επισκέπτες έρχονται στο site σας και οι τρεις (3) πραγματοποιούν εγγραφή για το μηνιαίο ενημερωτικό δελτίο σας τότε  το ποσοστό μετατροπής θα είναι 3%   –  (3/100) * 100.

Conversion Tracking (Παρακολούθηση Μετατροπών): H Παρακολούθηση Μετατροπών σας επιτρέπει να παρακολουθείτε διάφορες δράσεις και  στόχους στην ιστοσελίδα σας, όπως  αγορές, εγγραφές,  κλπ Η παρακολούθηση μετατροπών γίνεται  συνήθως σε συνδυασμό με ένα σύστημα Analytics, όπως το WebTrends  ή το  Google Analytics.

Cost Per Click (Κόστος Aνά Kλικ): To ποσό που καταβάλλεται για κάθε κλικ σε μια διαφήμιση η οποία δημιουργείτε μέσω μιας πλατφόρμας  πληρωμένων διαφημίσεων όπως το Google AdWords, το Yahoo Search Marketing και το Microsoft adCenter.

Cost Per Lead (Κόστος ανά Aρχικό Ενδιαφέρον): Το κόστος  για την πρόκληση του αρχικού ενδιαφέροντος  του καταναλωτή/επισκέπτη (ένα ποσοστό από αυτούς πραγματοποιούν μια μετατροπή), ένα lead είναι το πρώτο από τα στάδια που ακολουθούν μέχρι την ολοκλήρωση μιας μετατροπής(conversion). Yπολογίζεται με την διαίρεση του συνολικού κόστους  μιας διαφημιστικής καμπάνιας  με τον αριθμό των  συνολικών leads..

Cost Per Thousand (Κόστος Ανά Χίλιες) : Μια επιλογή τιμολόγησης που χρησιμοποιείται από πλατφόρμες πληρωμένων αποτελεσμάτων αναζήτησης (paid ads) όπως το Google AdWords, το Yahoo Search Marketing και Διαφήμιση Microsoft adCenter. Είναι το κόστος που καταβάλλεται ανά χίλιες εμφανίσεις (impressions) μιας διαφήμισης.

CPC: Δείτε Κόστος ανά κλικ (Cost Per Click)

CPM: Ένα αρκτικόλεξο για το κόστος ανά χίλιες εμφανίσεις (M = αριθμός Roman για το 1000). Δείτε κόστος ανά χίλιες (Cost Per Thousand).

Crawl: H διαδικασία ανάγνωσης ή ανάλυσης σελίδων ενός site από ένα αυτοματοποιημένο πρόγραμμα το οποίο καλείται spider ή robot. Τα προγράμματα αυτά σαρώνουν τις ιστοσελίδες και ακολουθούν τους συνδέσμους σε άλλες σελίδες είτε του ίδιου του site είτε άλλου. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή τα αποτελέσματα επιστρέφονται στην μηχανή αναζήτησης για μελλοντική καταχώρηση στην βάση  αποτελεσμάτων(indexing). Δείτε επίσης Deep Crawl.

Cross Linking (Σταυροειδής Σύνδεση): Η σύνδεσμοι προς άλλες σελίδες μέσα από την ιστοσελίδα. Για παράδειγμα όταν τοποθετούμε ένα σύνδεσμο με κείμενο σύνδεσης (anchor text) σχετικό προς κάποια άλλη σελίδα στο site μας.

CSS: Δείτε  Style Sheet.

CTR: Δείτε  Click Through Rate  (Ποσοστό Κλικ Εισόδων).

 Back to top of page

D

Deep Crawling: Παρόμοια διαδικασία με το crawling αλλά εκτελεί περισσότερες και ποιο πολύπλοκες εργασίες  και διαρκεί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, για αυτό και εκτελείται σε αραιώτερα χρονικά διαστήματα (συνήθως 1 φορά τον μήνα). Καλείτε επίσης και έως Main Crawl.

Directories (Κατάλογοι): Ιστοσελίδεςh οποίες  ομαδοποιούν  άλλες ιστοσελίδες  ανάλογα  με το περιεχόμενο τους π.χ ηλεκτρονικά καταστήματα, blogs, κλπ. Άλλοι  κατάλογοι  παρέχουν υπηρεσίες δωρεάν καταχώρησης,  ενώ άλλες όπως το Yahoo Directory ή το Business.com έναντι πληρωμής.

DNS Alignment (DNS Ευθυγράμμιση): Εάν είστε ιδιοκτήτης πολλών τομέων  που δείχνουν προς την ίδια ιστοσελίδα,  τα στοιχεία του ιδιοκτήτη, τα στοιχεία της Τεχνικής Υποστήριξης και ονόματα των Servers  θα πρέπει να συμφωνούν για όλους τους τομείς. Εάν δεν  συμφωνούν, οι μηχανές αναζήτησης μπορούν να δουν τα πολλαπλούς τομείς ως ξεχωριστές,  ιστοσελίδες, και έτσι να βλάψει την κατάταξη  της.

Domain (Τομέας): Μια συγκεκριμένη διεύθυνση ιστοσελίδας. π.χ  http://www.goseo.gr

Duplicated Content (Διπλό Περιεχόμενο): Περιεχόμενο που είναι ίδιο ή παρόμοιο μεταξύ δύο ή περισσοτέρων ιστοσελίδων. Οι μηχανές αναζήτησης προσπαθούν να ελαχιστοποιήσουν το μέγεθος των ευρετηρίων αναζήτησης τους όσο το δυνατόν περισσότερο, περιορίζοντας των αριθμό των σελίδων με διπλό περιεχόμενο. Οι μηχανές αναζήτησης  φιλτράρουν  αυτές τις ιστοσελίδες με αποτέλεσμα να υπάρχει το ενδεχόμενο να μην εμφανίζονται κάποιες από αυτές στα αποτελέσματα αναζήτησης. Πολλά συστήματα διαχείρισης περιεχομένου (CMS) δημιουργούν το διπλό περιεχόμενο, όπως οι  πολλαπλές  διευθύνσεις URL που δημιουργούνται για την ίδια ιστοσελίδα. Αυτή η πρακτική μπορεί να βλάψει την κατάταξη μια ιστοσελίδας.

Back to top of page

E

Everflux : Δείτε Google Dance.

Exact Match (Ακριβής Αντιστοίχιση) : Eπιλογή αντιστοίχισης λέξεων-κλειδιών που χρησιμοποιούνται σε μια διαφήμιση  PPC (Pay Per Click). Η ακριβής αντιστοίχιση είναι η πιο στοχευμένη από όλες τις υπόλοιπες. Θα εμφανίσει την διαφήμισή σας μόνο σε όσους έχουν πληκτρολογήσει ακριβώς την λέξη ή φράση κλειδί σε μια μηχανή αναζήτησης.

External Link Popularity (Δημοτικότητα Εξωτερικού Συνδέσμου): Ο αριθμός και η ποιότητα των συνδέσμων  που δείχνουν προς την ιστοσελίδα σας (backlinks). Μια ιστοσελίδα με ένα μεγάλο αριθμό αλλά κυρίως ποιοτικών backlinks, έχουν υψηλή δημοτικότητα σύνδεσης και επομένως και καλύτερη κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.

Back to top of page

 F

Flash: Το Macromedia Flash είναι δημοφιλής τεχνολογία για την προσθήκη κίνησης, βίντεο και διαδραστικότητας σε ιστοσελίδες.Επειδή τα στοιχεία Flash  στερούνται  κείμενο, οι μηχανές αναζήτησης έχουν κάποιες δυσκολίες στην ανάγνωση περιεχομένου καθώς και συνδέσμων μέσα  σε Flash.

Forums: Ομάδες συζητήσεων. Οι χρήστες συζητούν θέματα  τα οποία ονομάζονται threads (νήματα). Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν τα φόρουμ για να συγκεντρώσουν  πληροφορίες, να συζητήσουν για διάφορα  προϊόντα και  υπηρεσίες. Τα forums μπορούν να χρησιμοποιηθούν από εταιρίες για καταμέτρηση των απόψεων των πελατών τους σε σχέση με τους ίδιους ή τους ανταγωνιστές τους.

Frames (Πλαίσια): HTML τεχνική η οποία επιτρέπει την   εμφάνιση πολλαπλών σελίδων μέσα από ένα παράθυρο ενός προγράμματος περιήγησης internet (browsers).

Back to top of page

G

Geo-Targeting (Γεω-Στόχευση): Όταν μια διαφήμιση εμφανίζεται μόνο σε συγκεκριμένες περιοχές. Η τεχνική αυτή χρησιμοποιείται από πληρωμένες πλατφόρμες αναζήτησης όπως το Google AdWords, το Yahoo Search Marketing και το Microsoft adCenter. H γεω-στόχευση σας επιτρέπει να ορίσετε ποιος θα δει τις διαφημίσεις σας με βάση την τοποθεσία του.

Google AdSense: Οι ιστοσελίδες μπορούν να προβάλλουν συναφείς διαφημίσεις της Google και κερδίζουν ένα μέρος επί των εσόδων που εισπράτει. Οι διαφημίσεις (ads) θα πρέπει να συσχετίζονται με τις πληροφορίες στην ιστοσελίδα σας.

Google AdWords: Ένα πρόγραμμα ή πλατφόρμα που επιτρέπει στους χρήστες να διαφημιστούν στη Google και στους συνεργάτες της, όπως η AOL, New York Times και αμέτρητους άλλους. Οι διαφημίσεις του AdWords εμφανίζονται μέσω του κειμένου πάνω ή δεξιά από την πλευρά των μη  πληρωμένων (οργανικών ή φυσικών) αποτελεσμάτων  στην μηχανής αναζήτησης της  Google. Οι διαφημίσεις AdWords εμφανίζονται επίσης σε ιστότοπους αναζήτησης και περιεχομένου στο αναπτυσσόμενο δίκτυο της Google  (Google Display Network) μέσω  κειμένου, εικόνας ή βίντεο. Μέθοδοι τιμολόγησης των διαφημίσεων είναι κυρίως το CPC (Cost Per Click)  ή το CPM (Cost Per Thousad Impressions).

Google Analytics: Δωρεάν λογισμικό στατιστικών και αναφορών (reports) της επισκεψιμότητας και γενικότερα της αλληλεπίδρασης ενός ιστότοπου με του επισκέπτες του. Μέσω του συγκεκριμένου εργαλείου έχουμε να την δυνατότητα να παρακολουθούμε πολύ χρήσιμα στατιστικά δεδομένα όπως για παράδειγμα, το ποσοστό εγκατάλειψης ενός website, μετατροπές,  μέσω ποιον λέξεων κλειδιών επισκέπτονται οι χρήστες μια ιστοσελίδα κλπ. Με την παρακολούθηση των δεδομένων κίνησης,  έχουμε την δυνατότητα να αυξήσουμε την  απόδοσης  επένδυσης μια διαφημιστικής καμπάνιας  (βλ. ROI ή Return On Investement) και επομένως των κερδών μιαs online επιχείρησης.

Google Dance : Το χρόνικο διάστημα κατά το οποίο η Google ανανεώνει την βάση αποτελεσμάτων της (index), και τα αποτελέσματα εμφανίζουν  κάποιες εναλλαγές  όσο αναφορά τις κατατάξεις (πολλές φορές διαφοροποιούνται από λεπτό σε λεπτό). Το φαινόμενο αυτό προκαλείται από  διάφορους υπολογισμούς  που εκτελούν οι αλγόριθμοι κατάταξης της Google έως ότου οι σταθεροποιηθούν τα αποτελέσματα, παλαιότερα το χρονικό αυτό διάστημα ήταν αρκετά μεγαλύτερο (μέχρι και μερικές μέρες), ενώ με τις βελτιώσεις που έχουν  γίνει και συνεχίζουν να γίνονται έχει  μειωθεί σημαντικά (μερικές ώρες).

Google Display Network (Δίκτυο Εμφάνισης Google): Μέρος του διαφημιστικού δικτύου (Advertising Network) της Google, στο οποίο εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας αποτελούνται από blogs, προσωπικές ιστοσελίδες, e-mailς  και άλλα προγράμματα της Google. Είναι ένα προαιρετικό χαρακτηριστικό  του προγράμματος Google AdWords.

Google Sitelinks (Σύνδεσμοι Ιστοσελίδων Google): Μερικές φορές η Google εμφανίζει συνδέσμους στο πρώτο αποτέλεσμα της αναζήτησης που οδηγούν σε εσωτερικές σελίδες μέσα σε μια ιστοσελίδα. Η Google δημιουργεί Sitelinks σύμφωνα με τις ποιο  δημοφιλείς σελίδες  και την αρχιτεκτονική της ιστοσελίδας. Δεν υπάρχει κανένας τρόπος  να καθορίσετε για το ποιες συνδέσεις  θα  εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Google Webmaster Tools (Εργαλεία Google για Διαχειριστές Ιστοσελίδων): Μια γκάμα από εργαλεία που παρέχονται δωρεάν από την Google  για την βελτιστοποίηση και αντιμετώπιση προβλημάτων ενός ιστότοπου, με στόχο την καλύτερη κατάταξη του στα φυσικά αποτελέσματα αναζήτησης.

Guerilla Marketing: Δείτε Viral Marketing

 

Back to top of page H

Heading tag:    Είναι ένα HTML tag το οποίο χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει την επικεφαλίδα μιας σελίδας ή ενός τμήματός της. Οι μηχανές αναζήτησης δείχνουν ιδιαίτερη προσοχή στο κείμενο που προσδιορίζεται ως Heading tag για να προσδιορίσουν το ακριβές περιεχόμενο της.

Hidden Keywords – Κρυφές Λέξεις: Είναι οι λέξεις κλειδιά που τοποθετούνται στον κώδικα HTML με τέτοιο τρόπο ώστε να μην ορατές από τους ανθρώπους που επισκέπτονται τον ιστότοπο. Η τεχνική αυτή θεωρείται spam (μη νόμιμη) και έχει ως στόχο να ξεγελάσει τις μηχανές αναζήτησης ώστε να έχουν υψηλή κατάταξη για αυτές τις λέξεις.

   

I

Impressions (Εμφανίσεις): Πόσες φορές η διαφήμισή σας εμφανίζεται από τις μηχανές αναζήτησης.

Inbound Links: Δείτε  Backlinks (Σύνδεσμοι Επιστροφής)

Index (Δείκτης): Καταχώρηση μια ιστοσελίδας στο ευρετήριο μια μηχανής αναζήτησης ώστε να είναι σε θέση να εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Indexability: Πόσο καλά οι μηχανές αναζήτησης μπορούν να καταχωρήσουν  ή να ανιχνεύσουμε μια ιστοσελίδα.

Interlinking (Διασύνδεση): Βλ. Cross Linking.

Internal Link Popularity (Εσωτερική Δημοτικότητα Συνδέσμου): Πόσο καλά μια ιστοσελίδα διασυνδέεται μέσα από το ίδιο τον ιστότοπο.

ΙP Adress (Διεύθυνση IP): «Internet Protocol Address», «IP» ή «Διεύθυνση στο Διαδίκτυο». Αποτελείται από μια σειρά αριθμών σε τέσσερα μέρη τα οποία χωρίζονται από τελείες και προσδιορίζει τους αποστολείς και παραλήπτες των δεδομένων σε ένα  δικτύου. Οι αριθμοί στη διεύθυνση αντιστοιχεί με τον τομέα, το δίκτυο, το υποδίκτυο και τον κεντρικό υπολογιστή. Σε κάθε server ή συσκευή με σύνδεση στο Διαδίκτυο δίνεται μια διεύθυνση IP.

Back to top of page

J

JavaScript: Απλή scripting γλώσσα που χρησιμοποιείται συχνά σε ιστότοπους για να γίνουν ποιο   και ποιο διαδραστικοί. Οι μηχανές αναζήτησης αντιμετωπίζουν προβλήματα καταχώρισης κειμένων και συνδέσμων που δημιουργούνται μέσω  JavaScript.

Back to top of page

K

Key Phases (Φράσεις κλειδιά): Δείτε Keywords (Λέξεις-Κλειδιά)

Keywords (Λέξεις κλειδιά): Οι λέξεις που χρησιμοποιούνται συνήθως για την αναζήτηση μια συγκεκριμένης πληροφορίας που προσφέρεται από μια  ιστοσελίδα. Μία από τις λέξεις κλειδιά για αυτή την ιστοσελίδα μπορεί να είναι «SEO λεξιλόγιο όρων ή SEM λεξιλόγιο όρων».

Keyword Insertion (Εισαγωγή Λέξεων Κλειδιών): Όρος που χρησιμοποιείται  σε διαφημίσεις PPC και  επιτρέπει την δυναμική εισαγωγή μια λέξης κλειδί, είτε μέσα στον τίτλο ή την περιγραφή του κειμένου της διαφήμισής σας.  Αυτές οι λέξεις κλειδιά συνήθως εμφανίζονται με έντονα γράμματα γεγονός που επιτρέπει  μεγαλύτερη προβολή και υψηλότερο ποσοστό κλικ εισόδων στην ιστοσελίδα (βλ.Click Thu Rate)

Keyword Matching (Αντιστοίχιση Λέξεων Κλειδιών): Όρος που χρησιμοποιείται σε διαφημίσεις PPC βάση του οποίου γίνεται διαχωρισμός για ποιες λέξεις-κλειδιά και με ποιο τρόπο θα εμφανίζονται οι διαφημίσεις σας. Οι ποιο κοινές επιλογές Αντιστοίχισης Λέξεων Κλεδιών είναι η Ευρεία Αντιστοίχηση (Broad Matching), η Αντιστοίχηση Φράσης (Phase Matching), Aκριβής Αντιστοίχηση (Exact Matching) και τέλος η Αρνητική Αντιστοίχηση (Negative Matching).

Back to top of page

L

Landing Page (Σελίδα Εισόδου): Η ιστοσελίδα στην οποία ένας χρήστης  «προσγειώνεται» μετά από κλικ σε ένα σύνδεσμο στα αποτελέσματα αναζήτησης ή μιας πληρωμένης διαφήμισης.  Όσο ποιο στενά συνδεδεμένη (συναφή) είναι μια ιστοσελίδα με τον όρο ή τους όρους αναζήτησης τόσο ποιο καλά αποτελέσματα κατάταξης έχουμε για την συγκεκριμένη ιστοσελίδα.

Lead Generation (Δημιουργία  Πιθανών Πελατών): Μέθοδοι για τη δημιουργία  επαφών με δυνητικούς χρήστες-πελάτες που ενδιαφέρονται  για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

Link Farm (Φάρμα Συνδέσμων): Μια ομάδα από  αλληλένδετες ιστοσελίδες των οποίων στόχος είναι να αυξηθεί η δημοτικότητα συνδέσεων που εμπεριέχουν. Πρόκειται για  μη νόμιμη τακτική (Black Hat SEO) που μπορεί να επιφέρει αρνητικές επιπτώσεις σε ένα ιστότοπο.

Link Popularity (Δημοτικότητα Συνδέσμου): Μεθοδολογία (Αλγόριθμος) που εφαρμόζουν οι μηχανές αναζήτησεις  για την σπουδαιότητα ενός συνδέσμου.

Link Text (Kείμενο Συνδέσμου): βλ. Τext Anchor

Linkbait: Πολύτιμo, ενημερωτικό και ψυχαγωγικό περιεχόμενο που δημιουργήθηκε με σκοπό να κερδίσει συνδέσεις  προς στον ιστόχωρό σας (backlinks). Για παράδειγμα ένας ιστότοπος μπορεί να περιλαμβάνει βίντεο, δημοσκοπήσεις, εφαρμογές, παιχνίδια, συντακτικό, αμφιλεγόμενο περιεχόμενο   ώστε να δημιουργηθούν φυσικοί συνδέσμοι (χωρίς επέμβαση) προς το site. Αποτελεί ένα από τους καλύτερους τρόπους δημιουργίας backlinks.

Local Search Marketing (Τοπικό Μάρκετινγ Αναζήτησης): Μεθόδοι μάρκετινγκ προσαρμοσμένες με τις τοπικές αγορές. Εργαλεία που μπορούν χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη του Local Search Marketing περιλαμβάνουν το Google Maps, τους Χρυσούς Οδηγούς, και Τοπικούς Καταλόγους (Local Directories).

Location Business Ads (Εταιρικές Διαφημίσεις Τοποθεσίας): Χαρακτηριστικό  του Google AdWords που επιτρέπει διαφημίσεις με βάση την φυσική θέση ένος χρήστη internet ή μπορεί να είναι και  Επιχειρηματικές Καταχωρίσεις στο Google Maps.

Back to top of page

Μ

Macromedia Flash: Δείτε Flash

Max Cost Per Click – CPC (Μέγιστο Κόστος Ανά Κλικ): Είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται από το Google AdWords για να υποδηλώσει το μέγιστο ποσό που είστε διατεθειμένοι να πληρώσετε για ένα κλικ στη διαφήμισή σας. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι θα πληρώσετε στην πραγματικότητα αυτό το ποσό. Άλλοι παράγοντες, όπως η Βαθμολογία Ποιότητας (βλ. Quality Score) και ο ανταγωνισμός είναι παράγοντες που επηρεάζουν το τελικό κόστος αν κλικ.

Meta Description (Περιγραφή Meta):  Συγκεκριμένο Tag (Ετικέτα) στον  κώδικα HTML που συνοψίζει το περιεχόμενο ή τον σκοπό της σελίδας. Οι ετικέτες πρέπει να είναι σχετικά σύντομες και συχνά περιλαμβάνονται στα αποτελέσματα αναζήτησης κάτω από τον τίτλο της σελίδας σας. Η περιγραφή θα πρέπει να δημιουργήσει ενδιαφέρον για την σελίδα και να περιγράφει με ακρίβεια τη σελίδα για να έχουν την δυνατότητα  να την βρουν πιο εύκολα αυτοί που  ψάχνουν στο διαδίκτυο.

Meta Keywords (Λέξεις Κλειδιά Meta): H Ετικέτα (Τag) που περιλαμβάνει μια λίστα λέξεων-κλειδιών στον  κώδικα HTML και  στις οποίες στοχεύει η σελίδα. Οι Spammers μηχανών αναζήτησης έκαναν κατάχρηση αυτής της ετικέτας στο παρελθόν. Ως αποτέλεσμα, αυτή η ετικέτα δεν παρέχει  πλέον κανένα όφελος για την προβολή μιας σελίδας στην μηχανή αναζήτησης και οι ποιο πολλές μηχανές τα  αγνοούν τελείως.

Meta Refresh (Meta Ανακατεύθυνση): Μια μέθοδο ανακατεύθυνσης που δεν είναι φιλική προς τις μηχανές αναζήτησης αφού δεν είναι σε θέση να την ακολουθήσουν. Αυτό το είδος της ανακατεύθυνσης χρησιμοποιήθηκε για  spam στις μηχανές αναζήτησης και  μπορεί να προκαλέσει την οριστική αποβολή ενός site από τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Ο σωστός τρόπος να ανακατευθύνει κάποιος μια διεύθυνση ιστοσελίδας (URL) είναι η χρήση μιας ανακατεύθυνσης 301 (βλ. 301 Redirect).

Tags Meta (Μέτα Ετικέτες) : Οι πληροφορίες που είναι εντός του HTML κώδικα και  περιγράφoυν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας.

Micro Community (Μικρό – Κοινότητα): Εξειδικευμένα (Niche) κοινωνικά δίκτυα που εστιάζουν σε συγκεκριμένο ενδιαφέρον. Oι Micro κοινότητες είναι μικρότερες  σε σχέση με  πιο δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook. Παραδείγματα Micro Communities περιλαμβάνουν: DeviantArt, Trulia ή Care2.

Microsoft (Βing) adCenter: H πλατφόρμα πληρωμένων αποτελεσμάτων διαφημίσεων από την  Microsoft.

Mobile Search (Aναζήτηση για Κινητές Συσκευές): Υπηρεσίες προσαρμοσμένες στις ανάγκες των χρηστών για αναζήτηση στο Web μέσω κινητών τηλεφώνων και συσκευών.

Back to top of page

N

Natural Search Position (Φυσικές  Θέσεις Aναζήτησης): Δείτε Οrganic Search Positions.

Navigation (Πλοήγηση): Ο τρόπος με τον οποίο οργανώνουμε ένα website ώστε  οι επισκέπτες του να   μπορούν να περιηγηθούν με εύκολο και απλό τρόπο για την εύρεση του περιεχομένου που ενδιαφέρονται.

Negative Keyword (Αρνητική λέξη-κλειδί): Μια λέξη ή φράση που χρησιμοποιείται σε Pay Per Click διαφήμιση και μας επιτρέπει να μπλοκάρουμε την εμφάνιση των διαφημίσεων μας για ανεπιθύμητες αναζητήσεις. Παράδειγμα: Αν πουλάτε μόνο  καινούργια αυτοκίνητα, μπορούμε να προσθέσουμε τις λέξεις «μεταχειρισμένα» «δεύτερο χέρι» κ.λ.π. ως αρνητικές λέξεις-κλειδιά. Με αυτό τον τρόπο η διαφήμισή σας δεν θα εμφανίζεται για ένα προϊόν που δεν πουλάμε π.χ αν κάποιος κάνει μια αναζήτηση με την λέξη κλειδί «μεταχειρισμένα αυτοκίνητα» η διαφήμιση σας δεν θα εμφανιστεί.

Back to top of page

O

Organic Search Positions (Οργανικές θέσεις Αναζήτησης): Τα μη πληρωμένα (unpaid) αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Οι οργανικές θέσεις αναζήτησης υπολογίζονται με πολύπλοκους αλγόριθμους μοναδικούς για κάθε μηχανή αναζήτησης οι οποίοι δεν είναι γνωστοί στο ευρύ κοινό.

Organic Search Ranking (Οργανική Κατάταξη Αναζήτησης): Δείτε Organic Serach Positions.

Back to top of page

P

Page Title (Τίτλος σελίδας): Ετικέτα (Tag) που χρησιμοποιείται για την σύντομη περιγραφή της σελίδας. Η ετικέτα τίτλου είναι γραμμένη  σε κώδικα HTML και εμφανίζεται στο πάνω μέρος του browser σας. Είναι  ένα βασικό Μeta-Τag για τις οργανικές θέσεις αναζήτησης.

PageRank: Δημοτικότητα σελίδας. Αλγόριθμος της Google για τον υπολογισμό της δημοτικότητας μιας σελίδας με βαθμολογία από το  0 (μηδέν) εως το 10 (δέκα)  όσο ποιο μεγάλη η βαθμολογία τόσο ποιο υψηλή η δημοτικότητα μιας σελίδας. Παλαιότερα το  PageRank  είχε μεγαλύτερη σημασία για την κατάταξη μια σελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης  σήμερα θεωρείται σχεδόν ξεπερασμένος SEO παράγοντας (factor) και αυτό επειδή πολλοί είχαν καταφέρει να μεγαλώνουν «τεχνητά» το pagerank μιας σελίδας με στόχο να ξεγελάσουν την μηχανή αναζήτησης της Google.

Pay Per Click  Advertising (Διαφήμιση με Πληρωμή Ανά Κλικ): Ένα μοντέλο πληρωμής διαφήμισης το οποίο χρησιμοποιείται από πληρωμένες πλατφόρμες αναζήτησης όπως το Google AdWords και το Bing Adcenter  όπου ο διαφημιζόμενος πληρώνει μόνο όταν κάποιος κλικάρει στην διαφήμιση του. Οι διαφημίσεις μπορεί να είναι σε μορφή κειμένου, εικόνας, βίντεο ή και συνδυασμός όλων αυτών (multimedia Ads).

Phase Match (Αντιστοίχιση φράσης): Χρησιμοποιείται σε διαφημίσεις PPC. H Αντιστοίχιση φράσης είναι πιο στοχευμένη από την ευρεία αντιστοίχιση. Αυτή η επιλογή θα εμφανίζει τη διαφήμισή σας για εκείνους που ψάχνουν για τη λέξη κλειδί σας (ες) με την ακριβή σειρά. Ωστόσο, άλλες σχετικές λέξεις μπορούν να προσαρτηθούν πριν ή μετά την λέξη-στόχο σας (ες) που θα δείξει τις διαφημίσεις σας. Για παράδειγμα, η αν λέξη-στόχος σας είναι «κόκκινα παπούτσια». Η διαφήμισή σας θα εμφανίζεται για ερωτήματα αναζήτησης όπως το «μεγάλα κόκκινα παπούτσια» και «κόκκινα παπούτσια στο Σικάγο.» όχι όμως για την φράση αναζήτησης «κόκκινα αθλητικά παπούτσια»

PPC: Δείτε Pay Per Click Advertising  (Πληρωμή Ανά Κλικ Διαφήμιση)

Back to top of page

Q

Quality Score (Βαθμολογία ποιότητας): Μια αριθμητική βαθμολογία που αποδίδεται από το Google AdWords και  χρησιμοποιείται στην Pay Per Click διαφήμιση. Η Βαθμολογία Ποιότητας καθορίζεται κυρίως από τα Κλικ Εισόδου  σε μια ιστοσελίδα (βλ. Click Thru Rate) μέσω της  διαφήμισης, τη συνάφεια λέξη-κλειδί, καθώς και από την ποιότητα  και συνάφεια με την διαφήμιση της  Σελίδας Eισόδου (Landing Page). H Βαθμολογία Ποιότητας, το Μέγιστο Κόστος ανά Κλικ (βλ. Max CPC)  και ο Aνταγωνισμός καθορίζει την την θέση της διαφήμισή σας και το τελικό κόστος που θα πληρώσετε ανά κλικ.

Back to top of page

R

Redirect (Ανακατεύθυνση): Όταν ο χρήστης του Διαδικτύου κατευθύνεται αυτόματα  σε άλλη ιστοσελίδα. Υπάρχουν διάφορα είδη ανακατευθύνσεων, μερικά από αυτά δεν θεωρούνται «φιλικά» με τις μηχανές αναζήτησης (βλ.  301 Redirect, 302 Redirect και Meta-Refresh).

Return On Investment (Απόδοση Επένδυσης): Μια πολύ σημαντική μέτρηση μέσω τις οποίας μπορούμε να κρίνουμε αν μια επένδυση σε χρήμα είναι αποδοτική ή όχι (θετικό ROI ή αρνητικό ROI). Για παράδειγμα αν κάποιος που έχει ένα eshop επενδύσει  1000 Ευρώ σε διαφημιστικές καμπάνιες  μέσω  Pay Per Click και τα κέρδη σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα  είναι  2000 Ευρώ τότε η  απόδοση της επένδυσής  θα είναι 100% – (( 2000 –  1000) / 1000)*100 = 100%

Robot (Ρομπότ): Δείτε Search Crawler.

Robots.txt: Eνα αρχείο κειμένου, που βρίσκεται στο root directory της ιστοσελίδας, παρέχοντας οδηγίες στους crawlers των μηχανών αναζήτησης ως προς το ποιες σελίδες δεν θα πρέπει να γίνουν indexed  ή να σαρώνονται. Σε αυτό το αρχείο δηλώνεται και η θέση του XML Sitemap αρχείου (Χάρτης Ιστοσελίδας).

ROI: Δείτε Return on Investment.

RSS Feeds: (Really Simply Syndication): – Ειδικό πρωτόκολλο που χρησιμοποιείται για τη δημοσίευση περιεχόμενου το οποίο  ενημερώνεται συχνά, όπως podcasts blogs, ή ενημερωτικά δελτία. Οι αναγνώστες γίνονται συνδρομητές στις  ροές δεδομένων (feeds) του περιεχομένου, και τους αποστέλλεται πλήρη ή περιληπτικό κείμενο κάθε φορά που υπάρχει νέο περιεχόμενο. Με αυτό το τρόπο  είναι ποιο εύκολο για τους χρήστες να οργανώσουν και να είναι ενημερωμένοι με όλα τα τελευταία νέα χωρίς να χρειαστεί να επισκέπτονται τους ιστότοπους στους οποίους έχουν κάνει εγγραφή (RSS Subscription).

Back to top of page

S

Search Crawler (Ανιχνευτής Αναζήτησης): Επίσης γνωστό και ως Spider, Bot ή Robot. Είναι ένα αυτοματοποιημένο πρόγραμμα που χρησιμοποιείται από μια μηχανή αναζήτησης για  ψάχνει στο διαδίκτυο ακολουθώντας συνδέσμους (href) σε ιστοσελίδες από τη μία σελίδα στην άλλη. Οι Crawlers Αναζήτησης «σαρώνουν» μια σελίδα και αποθηκεύουν  μια ακτινογραφία της με τα δεδομένα που περιέχει την συγκεκριμένη στιγμή που διαβάζεται. Αυτά τα αποθηκευμένα αντίγραφα ονομάζονται Cache Pages (βλ. Cache) και διατηρούνται σε ευρετήρια (indexes) των μηχανών αναζήτησης.

Search Engine Marketing (Προώθηση στις Μηχανές Αναζήτησης): Προώθηση μια ιστοσελίδας ή ενός website  στις μηχανές αναζήτησης, με στόχο να αποκτήσει υψηλή ορατότητα , αναγνωρισιμότητα και  περισσότερες επισκέψεις. Περιλαμβάνει την οργανική βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης κυρίως μέ SEO τεχνικώ, την Pay Per Click διαφήμιση, την προώθηση στα  Κοινωνικά Δίκτυα (Social Media Marketing ) και  την δημιουργία Συνδέσμων προς την ιστοσελίδα (Link Building ή Backlinks).

Search Engine Optimization (Βελτιστοποίηση Για τις Μηχανές Αναζήτησης): Συμπεριλαμβάνει όλες εκείνες τις τεχνικές και τις διαδικασίες που χρησιμοποιούνται ώστε να βελτιωθεί η οργανική ή φυσική (Organic ή Natural) θέση μια ιστοσελίδας στα αποτελέσματα αναζήτησης σε μια μηχανής αναζήτησης όπως της Google. Τα αποτελέσματα αυτά βασίζονται σε πολύπλοκους αλγόριθμους και έχουν ως βασικό στόχο να εμφανίζουν τα ποιο συναφή σε σχέση με τους όρους αναζήτησης (keywords) που χρησιμοποιεί o χρήστης κάνοντας χρήση μια μηχανή αναζήτησης. Δεν υπάρχει δυνατότητα να πληρώσει κάποιος για να εμφανίζεται σε αυτά τα αποτελέσματα (σε αντίθεση με τα PPC αποτελέσματα) για  αυτό και  ονομάζονται και μη-πληρωμένα (unpaid) αποτελέσματα.

Search Index (Ευρετήριο Αναζήτησης): Πλήρης βάση δεδομένων όλων των σελίδων πουι έχει ανιχνεύσει και αποθηκεύσει μια μηχανή αναζήτησης  .

SEM: Δείτε Search Engine Marketing.

SEO: Δείτε Search Engine Optimization.

Session ID (Κωδικός Συνεδρίας ή Συνόδου): Μοναδικό αναγνωριστικό που δίνεται σε ένα χρήστη όταν επισκέπτονται ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν Session IDs. Τα Session Ids χρησιμοποιούνται συνήθως όταν είναι απενεργοποιημένα τα Cookies. Κάθε φορά που ένας επισκέπτης έρχεται στην ιστοσελίδα δημιουργείται  ένα νέος κωδικός. Οι  Κωδικοί Συνόδου  δεν είναι φιλικοί με τις μηχανές αναζήτησης  διότι η ίδια  ιστοσελίδα έχει μια διαφορετική διεύθυνση URL κάθε φορά που ένα πρόγραμμα ανίχνευσης  επισκέπτεται τη σελίδα. Αυτό δημιουργεί  το πρόβλημα που ονομάζεται Διπλό Περιεχόμενο (Duplicated Content).

Sitemap (Χάρτης Ιστότοπου): Μια ιστοσελίδα που είναι στην ουσία ένα  ευρετήριο για τις  υπόλοιπες σελίδες από τις οποίες αποτελείται ένα website.

Social Bookmarking (Κοινωνικοί Σελιδοδείκτες): Web-based υπηρεσίες που σας επιτρέπει να αποθηκεύεται υπό μορφή σελιδοδείκτη  τις αγαπημένες ιστοσελίδες (όπως ακριβώς και στους φυλλομετρητές – web browsers). Δεδομένου ότι είναι web-based, μπορείτε να έχετε πρόσβαση από οποιοδήποτε ηλεκτρονικό υπολογιστή, όχι μόνο το δικό σας. Δημοφιλείς ιστοσελίδες για Social Bookmarking είναι το Delicious και το Google Bookmarks.

Social Media Marketing (Προώθηση στα Κοινωνικά Δίκτυα): Οι τεχνικές και διαδικασίες που χρησιμοποιούνται  σε online κοινότητες για την προώθηση του περιεχομένου, υπηρεσιών ή προϊόντων ενός ιστότοπου. Online κοινότητες  αποτελούν τα Κοινωνικά Δίκτυα (Socia Networks) όπως το Twitter τo Facebook και το LinkedIn, τα blogs, τα forums, τα Media Sharing Sites όπως το Youtube, τα Social Bookmarking sites  και πολλά άλλα. Το Social Media Marketing βοηθά τις επιχειρήσεις να αλληλεπιδρούν και να συμμετάσχουν σε ομάδες χρηστών οι οποίοι αποτελούν  δυνητικούς πελάτες, να βελτιώσουν  την εικόνα  και την εμπιστοσύνη προς την  εταιρίας τους κάνοντας την ευρύτερα γνωστή.

Spam: Όρος που χρησιμοποιείται ανάλογα  με την περίσταση και αναφέρεται σε τεχνικές που δεν συμβαδίσουν με του κανόνες ηθικής και δεοντολογίας  που διέπουν το διαδίκτυο ή την ηλεκτρονική επικοινωνία μεταξύ των χρηστών και  έχουν συνήθως μόνο σκοπό την δημιουργία κάποιου κέρδους π.χ χρηματικό χωρίς να προσφέρουν κάποια χρήσιμη πληροφορία. Για παράδειγμα Spam Emailς ονομάζουμε τα μηνύματα που προέρχονται από αποστολείς, που  συνήθως δεν γνωρίζουμε, με σκοπό κυρίως να διαφημίσουν προϊόντα ή υπηρεσίες. Για τις μηχανές αναζήτησης Spam θεωρούνται  μη συμβατές  τεχνικές διαφήμισης και προώθησης προϊόντων ή υπηρεσιών με κύριο στόχο να χειραγωγήσουν τα αποτελέσματα αναζήτησης ώστε να εμφανίζονται σε υψηλές θέσεις κατάταξης. Οι ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν τέτοιες τεχνικές συνήθως τιμωρούνται εώς και  με μόνιμη αποβολή από τα αποτελέσματα αναζήτησης  όταν γίνονται αντιληπτές.

Spider: Δείτε Search Crawler.

Σελίδα Splash: Μια σελίδα που έχει ανεπαρκή ποσότητα  κειμένου. Συνήθως γίνεται με την τεχνολογία Flash, και  συχνά έχουν ένα  σύνδεσμο «Εισόδου». Αυτές οι σελίδες μπορούν να βλάψουν την ταξινόμηση μια σελίδας  στα αποτελέσματα αναζήτησης (Ranking).

Style Sheet (Φύλλο Στυλ): Αρχεία που χρησιμοποιούνται στη γλώσσα  προγραμματισμού  HTML  για τον έλεγχο του σχεδιασμού (Layout) της ιστοσελίδας συμπεριλαμβανομένων και των γραμματοσειρών.

Back to top of page

T

Tags (Επιγραφές):  Είναι λέξεις που χρησιμοποιούνται κυρίως σε κοινωνικές ιστοσελίδες π.χ blogs , forums κλπ και περιγράφουν το κείμενο στο κείμενο στο οποίο αναφέρονται για ευκολότερη αναζήτηση και εύρεση.

Text Ad ( Διαφήμιση Κειμένου)  Τύπος διαφήμισης που χρησιμοποιείται σε πλατφόρμες πληρωμένων διαφημίσεων στις μηχανές αναζήτησης π.χ Google Adwords.

Tracking URL (URL Παρακολούθησης): Διευθύνσεις που δημιουργούνται για την παρακολούθηση μετατροπών σε μια ιστοσελίδα. Συνήθως χρησιμοποιείται σε διαφημίσεις Pay Per Click.

Back to top of page

U

User IDs: Δείτε Session IDs.

V

Vertical Portals (Κάθετες Πύλες):  Ιστοσελίδες που περιέχουν πληροφορίες για συγκεκριμένους τομείς π.χ μόνο ιστοσελίδες που ασχολούνται με ακρυλικές κατασκευές (plexiglass).

Vertical Search: (Κάθετη Αναζήτηση) Εξειδικευμένη αναζήτηση που στοχεύει σε συγκεκριμένους τομείς ή κατηγορίες Εταιριών με την χρήση Vertical Portals ή Μηχανών Αναζήτησης. Παραδείγματα τέτοιων αναζητήσεων είναι πληροφορίες για real estate, μηχανοκίνητων (αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες κλπ), Ιατρών κοκ.

Viral Advertising (Διαφήμιση Viral): Δείτε Viral Marketing

Viral Marketing: Αυτό το είδος προώθησης αναφέρεται κυρίως στην μετάδοση ηλεκτρονικής πληροφορίας στο διαδίκτυο σε μεγάλες ομάδες χρηστών, είναι το αντίστοιχο της μετάδοσης της είδησης από στόμα σε στόμα (word of mouth) αλλά στην ηλεκτρονική της έκδοση. Το viral marketing χρησιμοποιεί κυρίως τα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης αλλά και άλλα κανάλια για την αύξηση της αναγνωρισιμότητας  και επισκεψιμότητας ενός ιστότοπου. Πολλές φορές αναφέρεται και ώς  buzz (μπαζ = ψιθύρισμα, βουητό) διότι δημιουργεί ένα είδος συζήτησης μεταξύ των χρηστών κυρίως όταν πρόκειται για κάποια καινοτόμα υπηρεσία ή πρωτοπωριακό προϊόν.

Back to top of page

W

Web 2.0: H δεύτερη γενιά Υπηρεσιών Διαδικτύου (Web Services). Συνήθως αναφέρεται σε ιστοσελίδες Κοινωνικής Δικτύωσης και εργαλεία που επιτρέπουν στους χρήστες να επικοινωνούν, να μοιράζονται και να γίνονται μέλη  μιας online κοινότητας.

Web Analytics : Εργαλεία συλλογής πληροφοριών και εμφάνισης στατιστικών δεδομένων σχετικά με την δραστηριότητα ενός website (επσικέψεις, αγορές, εγγραφές κλπ). Αν και δεν είναι απόλυτα ακριβής οι μετρήσεις που διαθέτουν (βελτιώνονται όμως συνεχώς) αποτελούν πολύ χρήσιμα λογισμικά  στα χέρια ενός ειδικού για  την εκτίμηση της επιτυχίας ενός ιστότοπου.

White Hat SEO: Τεχνικές βελτιστοποίησης ενός website σύμφωνα με το κώδικα σωστής χρήσης  που καθορίζουν οι μηχανές αναζήτησης

Wiki: Πλατφόρμα έκδοσης και παρουσίασης πληροφοριών η οποία επιτρέπει σε πολλού χρήστες ταυτόχρονα να ενημερώνουν  και να μοιράζονται  το περιεχόμενο του.

Wikipedia: Δωρεάν έκδοση Online εγκυκλοπαίδειας που βασίζεται σε πλατφόρμα Wiki.

WordPress: Ανοικτού κώδικα Λογισμικό για την δημιουργία Blogs αλλά και πολλών άλλων τύπων websites (eshops, εταιρικές ιστοσελίδες, news κλπ).

Back to top of page

X

XML: Extensible Markup Language (Εκτεκταμένη Γλώσσα Σήμανσης):  Γλώσσα για την δημιουργία αρχείων που περιέχουν ειδικούς κανόνες για την  μετάδοση και παρουσίαση πληροφοριών με ευκολο και ευέλικτο τρόπο.

XML Feed (XML Τροφοδοσίας Πληροφοριών): Αρχεία που χρησιμοποιούν γλώσσα XML τα οποία συνήθως περιέχουν πληροφορίες για προϊόντα και υπηρεσίες ενός διαφημιζόμενου website. Για παράδειγμα αν διαθέτουμε ένα eshop με διάφορα προϊόντα μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα XML αρχείο με την λίστα των διευθύνσεων που περιγράφουν τα προϊόντα μας καθώς και άλλων παραμέτρων όπως την τιμή του, αν είναι διαθέσιμο κλπ. Στην συνέχεια μπορούμε να στείλουμε αυτό το αρχείο σε sites που διαθέτουν λογισμικό σύγκρισης και παρουσίασης προϊόντων όπως το  Google Merchant Center.

XML Site Map (Χάρτης Ιστότοπου XML): XML αρχείο που περιέχει τις URL διευθύνσεις ενός site, διευκολύνει τις μηχανές file για ευκολότερη και γρηγορότερη ευρετηρίαση ενός ιστότοπου στις βάσεις δεδομένων τους. Τα αρχεία αυτά μπορούν να αποσταλούν και μέσω εργαλείων που διαθέτουν οι μηχανές αναζήτησης για τους διαχειριστές ιστότοπων όπως τα Google Webmaster Tools.

Back to top of page

Το λεξιλόγιο όρων δημιουργήθηκε και ανανεώνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα  από τον lthanos

Τελευταία Ενημέρωση : 27/10/2014  13:45 

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων