Συχνές Ερωτήσεις

Στην σελίδα αυτή συγκεντρώσαμε τις ποιο  πιθανές ερωτήσεις που μπορεί να σας απασχολούν σχετικά με το SEO & το SEM, δύο από τις ποιο δημοφιλής τεχνικές προώθησης ιστοσελίδων. Αν παρ” όλα αυτά δεν βρείτε απάντηση σε κάποια απορία σας, μπορείτε να μας στείλετε την ερώτηση σας μέσω της φόρμας επικοινωνίας, και θα σας απαντήσουμε το συντομότερο δυνατό.

SEO ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Tip!

1.  Tι οφέλη θα έχω με την εφαρμογή τεχνικών SEO;    

2. Τι δεν είναι SEO;    

3. Ποια είναι η καλύτερη χρονική στιγμή να ξεκινήσω SEO; 

4. SEO, υπάρχει εγγύηση πρώτων θέσεων στην Google;   

5.  Black  & White Hat SEO ποια είναι η διαφορά μεταξύ τους; 

6. Δεν είχα τα αποτελέσματα που περίμενα από το SEO στο site μου τι  πρέπει να κάνω;  

7.  Για πόσο χρονικό διάστημα διατηρούνται τα θετικά αποτελέσματα  του SEO;    

8. SEO μπορώ μόνος μου;   

9. Πως θα επιλέξω τον κατάλληλο SEO επαγγελματία;                                                                                                                             

 

ΔΕΝ  ΒΡΗΚΑΤΕ  ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΨΑΧΝΑΤΕ ; 

ΡΩΤΗΣΤΕ ΜΑΣ!

 

SEΜ ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ Tip!

1. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ SEM & SEO; 

2. Υπάρχει λόγος να εφαρμόσω τακτικές SEM για την προώθηση του site μου;     

3. Mπορώ να εφαρμόσω ταυτόχρονα SEM & SEO σε ένα ιστότοπο;  

4. Πως θα ξέρω αν το Search Engine Marketing (SEM) έχει επιτυχία;  

5. Με ποια κριτήρια αξιολόγησης θα επιλέξω αυτόν που παρέχει υπηρεσίες SEM;      

 

SEO Συχνές Ερωτήσεις + Απαντήσεις

 

1. Tι οφέλη θα έχω με την εφαρμογή τεχνικών SEO;

Ο βασικός στόχος του Search Engine Optimization (SEO) είναι η απόκτηση πελατών σε ένα website.  SEO σημαίνει να με βρίσκουν στο διαδίκτυο αυτοί που  ενδιαφέρονται για το θέμα/αντικείμενο με το οποίο ασχολείται η ιστοσελίδα μου, είτε αυτό είναι ένα απλό blog είτε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop). Δηλαδή με λίγα λόγια όταν μια συγκεκριμένη προσδοκία π.χ θέλω να αγοράσω ένα ρολόι rolex με διαμάντια (κάτι φθηνό δηλαδή για κάθε μέρα….) αντιστοιχείται με την κατάλληλη προσφορά π.χ ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που πουλάει τέτοιου είδους προϊόντα.

Άλλα σημαντικά οφέλη που αποκομίζουμε από την εφαρμογή τεχνικών βελτιστοποίησης στις μηχανές αναζήτησης είναι τα παρακάτω:

  • Δίνει την δυνατότητα να ανταγωνιστούμε εταιρίες με πολύ μεγαλύτερο οικονομικό εύρος  που σε κάθε αλλη περίπτωση θα ήταν αδύνατο να συμβεί,  για παράδειγμα εταιρίες με μεγάλη οικονομική επιφάνεια δεν είναι εύκολο να τις ανταγωνιστούμε σε άλλα διαφημιστικά κανάλια  όπως  η τηλεόραση, αντιθέτως  η προώθηση στα οργανικά αποτελέσματα με SEO  δεν έχει μεγάλες οικονομικές απαιτήσεις, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να αποφέρει σημαντικά κέρδη.
  • Δημιουργία ιστοσελίδων που αποπνέουν επαγγελματισμό και εμπιστοσύνη στον καταναλωτή
  • Φιλικός σχεδιασμός  εύκολη πλοήγηση στον ιστότοπο
  • Γρήγορη ανταποκριση και  «φόρτωμα» των ιστοσελίδων
  • Μακροχρόνια  και σταθερότερα αποτελέσματα  καθώς και μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους σε σχέση με άλλες τεχνικές προώθησης όπως το PPC, SMM κλπ.
  • Συμβατότητα του ιστότοπου με όσο το δυνατό περισσότερους φυλλομετρητές (internet browers)

Back to top of page

 

2. Τι δεν είναι SEO;

SEO δεν είναι να έχει μια ηλεκτρονική τοποθεσία (website) υψηλή κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης για κάθε πιθανή λέξη ή φράση κλειδί. Πολλοί προσπαθούν να έχουν όσο το δυνατό καλύτερη θέση για όσες περισσότερες λέξεις ή φράσεις κλειδιά μπορούν. Η προσέγγιση αυτή εκτός ότι είναι χρονοβόρα δεν έχει και ουσιαστικά αποτελέσματα. Το σημαντικό λοιπόν δεν είναι να εμφανιζόμαστε για πολλές και διαφορετικές λέξεις-κλειδιά  στα οργανικά αποτελέσματα, αλλά για τις σωστές λέξεις κλειδιά, τις λέξεις  που μετατρέπουν (convert) τους επισκέπτες μιας ιστοσελίδας σε πελάτες.

Back to top of page

3. Ποια είναι η καλύτερη χρονική στιγμή να ξεκινήσω το SEO;

Η καλύτερη χρονική στιγμή είναι πριν ξεκινήσει η υλοποίηση του site. Οι στρατηγικές βελτιστοποίησης πρέπει να συμπεριλαμβάνονται σε ένα ευρύτερο business plan για να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Παρ”  όλα αυτά υπάρχει η δυνατότητα να γίνει βελτιστοποίηση ενός site ακόμα και αν είναι ήδη  σε λειτουργία. Στην περίπτωση αυτή ενδέχεται να χρειαστούν σημαντικές αλλαγές οι οποίες είναι ποιο χρονοβόρες και κοστίζουν περισσότερο σε σύγκριση με την  πρώτη επιλογή.

Back to top of page

4. Υπάρχει εγγύηση πρώτων θέσεων στην Google;

«Όπου ακούς μεγάλα λόγια κράτα μικρό καλάθι»  μας λέει μια σοφή παροιμία, το ίδιο ισχύει και για όποιους εγγυώνται πρώτες θέσεις στην Google. Όποιος  δίνει τέτοιου είδους υποσχέσεις είτε προσπαθεί «εκ του πονηρού» να κερδίσει  χρήματα στηριζόμενος στην άγνοια του πελάτη (μια συνήθης τακτική είναι να χρησιμοποιούν λέξεις κλειδιά χαμηλής ανταγωνιστικότητας και άρα χαμηλής ή μηδενικής επισκεψιμότητας για τις οποίες μια ιστοσελίδα θα είχε έτσι και αλλιώς υψηλή  κατάταξη χωρίς καν να χρειαστεί SEO), είτε δεν έχουν καμία σχέση με το Search Engine Optimization. Βέβαια αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει δυνατότητα υψηλής κατάταξης αλλά συνήθως απαιτεί χρόνο και κόπο. Συμπερασματικά οφείλουμε  να είμαστε επιφυλακτικοί και προσεχτικοί με ποιον θα συνεργαστούμε, ώστε  να έχουμε  θετικά αποτελέσματα από την εφαρμογή του SEO στο site μας (διαβάστε και την απάντηση στο ερώτημα «Πως θα επιλέξω τον κατάλληλο SEO επαγγελματία;« ).

Back to top of page

5. Black  & White Hat SEO, ποια είναι η διαφορά μεταξύ τους;

Κατά την εφαρμογή του Search Engine Optimization υπάρχουν δύο κύριες επιλογές:

Επιλογή Πρώτη: Εφαρμογή White Hat τεχνικών που συμμορφώνονται με τους κανόνες και τις διαδικασίες που τηρούν οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google, η Bing κλπ.

Επιλογή Δεύτερη: Εφαρμογή Black Hat τεχνικών και είναι οι τακτικές που εφαρμόζουν «κακοί» επαγγελματίες προσπαθώντας να ξεγελάσουν τις μηχανές αναζήτησης και να εμφανίσουν ένα site σε υψηλή θέση κατάταξης. Οι τακτικές αυτές έχουν  συνήθως βραχυχρόνια αποτελέσματα.

Λόγω του τεράστιου όγκου πληροφοριών που υπάρχουν σχετικά με το SEO, έχει δημιουργηθεί σύγχυση για το ποιες τακτικές ανήκουν στο black hat και ποιες στο white hat SEO. Τεχνικές που κάποιοι τις θεωρούν νόμιμες άλλοι μπορεί να τις κατατάσσουν στις black hat ή το αντίθετο. Πρέπει να γνωρίζουμε ότι κάθε μηχανή διαθέτει δημόσια οδηγίες σχετικά με τις διαδικασίες που θεωρεί ανεκτές και εφόσον εφαρμόζονται σωστά δεν υπάρχει περίπτωση να «τιμωρήσουν» κάποια ιστοσελίδα. Η τιμωρία αυτή μπορεί να είναι από μια απλή προειδοποίηση έως ο μόνιμος αποκλεισμός της από τις μηχανές αναζήτησης. Παρακάτω θα βρείτε τους συνδέσμους μέσω των οποίων μπορείτε να διαβάσετε τις οδηγίες (Webmaster Guidelines) που παρέχουν οι δύο κύριες μηχανές αναζήτησης Google και Bing σχετικά με  τους κανόνες που οφείλει να ακολουθεί ένα website, ώστε να εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης (SERPs):

 Back to top of page

6. Δεν είχα τα αποτελέσματα που περίμενα από το SEO στο site μου, τι πρέπει να κάνω;

Η αποτυχία  προώθησης μιας  ιστοσελίδας μας στα οργανικά αποτελέσματα, μπορεί να οφείλετε σε πολλούς και διαφορετικούς λόγους. Κάθε φορά πρέπει να γίνεται διερεύνηση και εντοπισμός των προβλημάτων που υπάρχουν και  να διορθώνονται. Κάποιοι από τους λόγους για τους οποίους μπορεί να μην έχει θετικά αποτελέσματα το SEO είναι οι παρακάτω:

Α. Οι στόχοι που είχαν τεθεί ήταν πολλοί φιλόδοξοι ώστε να έχουμε θετικά αποτελέσματα στο εκτιμώμενο χρονικό διάστημα που αναμέναμε. Υπάρχουν περιπτώσεις όπου η εμφάνιση θετικών αποτελεσμάτων ξεπερνάει τους 6 μήνες.

Β. Υπάρχουν και άλλοι παράγοντες οι οποίοι δεν λήφθηκαν υπόψη στην αρχική ανάλυση και καθορισμού της στρατηγικής.

Γ. Έγιναν λάθη ή παραλείψεις σχετικά με τις διαδικασίες που έπρεπε να εφαρμοστούν.

Σε κάθε περίπτωση πρέπει να έχουμε στενή συνεργασία με τον επαγγελματία που θα αναλάβει το SEO και να ζητάμε λεπτομερή πληροφόρηση σχετικά με την πρόοδο του έργου. Αν δεν μείνουμε ικανοποιημένοι από το τρόπο με τον οποίο εργάζεται η εταιρία ή ο ελεύθερος επαγγελματίας που έχει αναλάβει το SEO, τότε μάλλον θα πρέπει να απευθυνθούμε κάπου αλλού.

Back to top of page

7.Για πόσο χρονικό διάστημα διατηρούνται τα θετικά αποτελέσματα  του SEO;

 Tα αποτελέσματα του SEO εφόσον γίνεται η απαραίτητη συντήρηση είναι μακροπρόθεσμα. Το διαδικτυακό περιβάλλον  στο οποίο εφαρμόζεται το SEO αλλάζει και εξελίσσεται συνεχώς, επίσης ο ανταγωνισμός μεγαλώνει και βελτιώνεται διαρκώς. Επομένως σε καμιά περίπτωση δεν αρκεί η εφαρμογή SEO  μια και μόνο φορά αφήνοντας ύστερα το site στην τύχη του. Χρειάζεται συνεχής παρακολούθηση των αποτελεσμάτων αλλά και του ανταγωνισμού όπως επίσης  και προσαρμοστικότητα στις εκάστοτε αλλαγές των μηχανών αναζήτησης και γενικότερα του διαδικτύου.

Back to top of page

8.Πως θα επιλέξω τον κατάλληλο SEO επαγγελματία;

Με ενημέρωση και έρευνα. Ενημέρωση ώστε να γνωρίζουμε τι ακριβώς είναι το SEO , ποια είναι τα πλεονεκτήματα του και τι αποτελέσματα πρέπει να περιμένω. Έρευνα ώστε να βρούμε έμπιστες και αξιόλογες εταιρίες ή ελεύθερους επαγγελματίες, οι οποίοι διαθέτουν αποδεδειγμένα προσόντα με απτά αποτελέσματα.  Προς δική σας διευκόλυνση παραθέτουμε κάποιες ερωτήσεις που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε κατά την διάρκεια της έρευνα σας, ώστε να κάνετε την καλύτερη δυνατή επιλογή:

Ε1. Μπορείτε να μου αναφέρετε κάποια sites που έχετε αναλάβει και τι αποτελέσματα είχαν μετά την εφαρμογή SEO τεχνικών;

Ε2. Με ποιο τρόπο (διαδικασίες, τεχνικές κλπ) είχατε επιτυχή αποτελέσματα;

Ε3. Ποια είναι τα αποτελέσματα που θα πρέπει να περιμένω και σε πόσο χρονικό διάστημα; Με ποιο τρόπο γίνεται η παρακολούθηση των αποτελεσμάτων;

Ε4. Πόσο χρονικό διάστημα ασχολείστε γενικά με το SEO;

Ε5. Τι εμπειρία διαθέτετε στην εφαρμογή SEO σχετικά με τον χώρο που δραστηριοποιούμε;

Ε6. Με ποιο τρόπο θα γίνεται η ενημέρωση όσο αναφορά τις βελτιώσεις ή αλλαγές που θα γίνουν στο site μου;

Ε7. Έχετε εργαστεί για κάποιο άλλο ανταγωνιστικό site;

Ε8. Τι εμπειρία διαθέτετε σχετικά με το διεθνή ή τοπικό SEO; (εφόσον απαιτείται)

Ε9. Πόσο καλά εκπαιδευμένο είναι το προσωπικό που διαθέτετε;

Ε10. Πόσο θα μου στοιχίσει και γενικότερα ποια είναι η τιμολογιακή σας πολιτική;

Ε11. Ποιες ενέργειες γίνονται στην περίπτωση που δεν υπάρξουν τα αποτελέσματα που επιθυμώ;

Μπορείτε φυσικά να σκεφτείτε και τις δικές σας ερωτήσεις που καλύπτουν τις ιδιαίτερες ανάγκες της online επιχείρηση σας και να τις προσθέσετε στις προηγούμενες.

Πηγές:http://support.google.com/webmasters/bin/answer.py?hl=en&answer=35291

Back to top of page

9SEO, μπορώ μόνος μου;

 Εξαρτάται από το   επίπεδο των γνώσεων μας αλλά και το χρόνου που μπορούμε να διαθέσουμε, oρισμένες βασικές τεχνικές  μπορούμε εύκολα ή με ελάχιστη βοήθεια να εφαρμόσουμε και οι ίδιοι, έστω και αν δεν έχουμε το απαραίτητο θεωρητικό και τεχνικό υπόβαθρο. Στην περίπτωση όμως που επιθυμούμε συνολική και ολοκληρωμένη προσέγγιση με  μακροχρόνια αποτελέσματα – εφόσον δεν έχουμε την προσωπική δυνατότητα – η επιλογή ενός επαγγελματία κρίνεται απαραίτητη. 

 Back to top of page

 

SEM Συχνές Ερωτήσεις + Απαντήσεις

 

1. Ποια είναι η διαφορά μεταξύ SEM & SEO;

To Search Engine Optimization (SEO) χρησιμοποιεί τεχνικές προώθησης ενός ιστότοπου στα οργανικά (μη πληρωμένα) αποτελέσματα μιας μηχανής αναζήτησης για συγκεκριμένες λέξεις ή φράσεις κλειδιά. Από την άλλη η προώθηση  ενός site με το Search Engine Marketing (SEM) γίνεται  μέσω πληρωμένων διαφημίσεων (Ads) η οποίες εμφανίζονται μαζί με τα οργανικά αποτελέσματα. Οι διαφημίσεις αυτές μπορεί να είναι κειμένου,εικόνας, video ή και συνδυασμός όλων μαζί. Ο πελάτης πληρώνει για κάθε κλικ στην διαφήμιση για αυτό και  ονομάζεται και Pay Per Click (PPC) Advertising*. Οι δύο σημαντικότεροι παροχείς υπηρεσιών SEM είναι η Google με την πλατφόρμα PPC Adwords και η Microsoft με την πλατφόρμα Βing Αds.

*Στην πραγματικότητα υπάρχει και άλλος τρόπος χρέωσης ο οποίος ονομάζεται CPM (cost per 1000 impressions) όπου ο πελάτης πληρώνει ανά 1000 εμφανίσεις της διαφήμισης του. Η μέθοδος αυτή χρησιμοποιείται συνήθως όταν θέλουμε να κάνουμε γνωστή μια ιστοσελίδα, μια επιχείρηση στο διαδίκτυο.

Back to top of page

2. Υπάρχει λόγος να εφαρμόσω τακτικές SEM για την προώθηση του site μου;

Εξαρτάται,  αν δεν έχουμε λόγο να έχουμε άμεση επισκεψιμότητα τότε μπορούμε να ξεκινήσουμε να εφαρμόζουμε SEO και να περιμένουμε ένα χρονικό διάστημα (συνήθως από 3 μήνες έως 1 χρόνο) για να έχουμε θετικά αποτελέσματα. Αν θέλουμε όμως άμεση επισκεψιμότητα ,αύξηση των πωλήσεων κλπ, το SEM  μας δίνει αυτή την δυνατότητα και μάλιστα με κόστος αρκετά χαμηλότερο σε σύγκριση με άλλες μεθόδους marketing όπως το email marketing, banner ads κλπ.

Back to top of page

3. Mπορώ να εφαρμόσω ταυτόχρονα SEM & SEO;

Εξαρτάται από τους στόχους που έχει ένας ιστότοπος. Σε αρκετές περιπτώσεις η βέλτιστη επιλογή  είναι η ταυτόχρονη χρήση SEO & SEM.  H βελτιστοποίηση ενός site με SEO έχει καλύτερο ROI (Return On Investment) δηλαδή έχουμε μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους εφόσον δεν χρειάζεται να πληρώνουμε για κάθε επίσκεψη στο site μας, από την άλλη η προώθηση ενός site μέσω διαφημίσεων  στις μηχανές αναζήτησης (SEM) αποδίδει άμεσα και μετρήσιμα αποτελέσματα.

Back to top of page

4.Πως θα ξέρω αν το Search Engine Marketing έχει επιτυχία;

Oι πλατφόρμες μέσω των οποίων εφαρμόζεται το SEM (Google Adwords, Βing Ads) διαθέτουν πολλές δυνατότητες αναφορών (reports) μέσω των οποίων μπορούμε να δούμε μετρήσιμα αποτελέσματα π.χ CTR (click trough rate), conversions, ad perfomance, campaign perfomance κλπ. Όλες αυτές οι αναφορές αξιολογούν την απόδοση όλων των στοιχείων που χρησιμοποιούνται σε μια διαφημιστική καμπάνια με αποτέλεσμα να έχουμε δυνατότητα εκτίμησης αν μια καμπάνια έχει θετικό ή όχι ROI (Return on Investement. Eπίσης η δυνατότητα διασύνδεσης των πλατφορμών που χρησιμοποιούνται για Search Engine Marketing με εργαλεία Αnalytics, π.χ Google Analytics, μας παρέχει την δυνατότητα να βλέπουμε  ακόμα ποιο προηγμένες αναφορές και άρα να παίρνουμε ακόμα καλύτερες αποφάσεις.

Back to top of page

5. Με ποια κριτήρια αξιολόγησης θα επιλέξω επαγγελματία SEM;

Τα κριτήρια δεν διαφέρουν και ιδιαίτερα από το τρόπο που επιλέγουμε κάποιον επαγγελματία για SEO*.  Η ενημέρωση και η έρευνα έχουν και εδώ πρωταγωνιστικό ρόλο πριν την τελική μας επιλογή. Επίσης συνιστάται ο επαγγελματίας ή εταιρία που θα αναλάβει το SEM  μέσω Google Adwords να είναι πιστοποιημένοι από την Google ( Google Adwords Certified)

*Διαβάστε και την απάντηση στο ερώτημα «Πως θα επιλέξω τον κατάλληλο SEO επαγγελματία;« )

Back to top of page

 

ΑΚΟΜΑ ΔΕΝ  ΒΡΗΚΑΤΕ  ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΨΑΧΝΑΤΕ ; 

ΡΩΤΗΣΤΕ ΜΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΣΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΜΕ ΑΜΕΣΑ!

 Back to top of page

Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων